Könyv
- A vámpírfilm alakváltozatai (társszerző: Varga Zoltán), Budapest, Áron Kiadó-Meridián Kiadó, 2009.
- (szerkesztő és szaklektor): A kortárs filmelmélet útjai. Budapest, Palatinus, 2004.
Folyóirat közlemények
- Ahol a szuperhős is táncra perdül. Filmvilág 56 (2013) no. 5. pp. 24-27.
- Un cinéma musical. [Egy zenés filmipar] Théoreme no. 16. (ed. M. Dagnaud – K. Feigelson) „Bollywood : industrie des images”. Paris, Presse Sorbonne Nouvelle, 2012. pp. 85-90.
- A románcok királya – Yash Chopra bollywoodextra.hu 2012. 10. 22. http://www.bollywoodextra.hu/erdekessegek/uj-arcok-bollywoodban
- Le cinéma musical de Bollywood [A bollywoodi zenés film]. CinémAction : Les cinémas de l'Inde. (ed. Zeenat Saleh) Les Editions Corlet, megjelenés előtt.
- "Az egyszerű néző cirkuszi szórakozása". Az 1931 és 1945 közötti magyar filmek megjelenítése a magyar filmtörténeti monográfiákban. Metropolis 13 (2009) no. 3. 46-57.
- L'évolution du héros bollywoodien des années 1970 a nos jours [A bollywoodi hős átalakulása az 1970-es évektől napjainkig] Théoreme no. 43. Du héros au super-héros (ed. Claude Forest) Presses de la Sorbonne Nouvelle, 2009. 43-52.
- Műfajváltozat és műfajkeveredés. A bollywoodi film és a musical. Metropolis 12 (2008) no. 3. 70-89.
- Krrish. Filmvilág 51 (2008) no. 8. 60-61. [link]
- Az örkényi groteszk filmen. Fábri Zoltán Isten hozta, őrnagy úr! című adaptációja. Apertúra 3 no. 3. (2008 tavasz) [link]
- Irodalomból film. A filmes adaptációk néhány kérdése. Nagyvilág 2006 augusztus 678-692. [letöltés]
- A képpel felülírt szöveg. Makk Károly Macskajáték-adaptációja. Apertúra 1 no. 3. (2006 tavasz) [link]
- Az absztrakt fogalmak filmre adaptálásának nehézsége. Thomas Mann: Halál Velencében - Luchino Visconti: Halál Velencében. Filmkultúra online (2005. 10. 26.) [link]
- Gervai András: A tanúk. magyar.film.hu (2004. december 15.) [link]
- (Zrinyifalvi Gáborral): Bevezető a nemzeti filmtörténetek összeállításhoz. Metropolis 5 (2001) no. 1.
- A nagyipari filmgyártás kialakulása. A hollywoodi stúdiórendszer kiépülése. Filmtett 2 no. 13.: (2001) [link]
- Az elbeszélés kialakulása. Lumiere-ék, Georges Mélies, David Wark Griffith. Filmtett 2 no. 8-9.: 28-31. (2001) [link]
- Többet látni az életből és a fényből. Beszélgetés Illés Györggyel. Metropolis 4 (2000) no. 1.: 10-19. [link]
- Az elbeszélés rombolása. A francia Új Regény hatása a filmre. Metropolis 2 (1998) no. 2.: 52-58. [link]
- Relation ambivalente a la tradition dans les films hongrois des années soixante. [A hatvanas évek magyar filmjének ambivalens viszonya a hagyományhoz] Cahiers d'études hongroises no. 9. (1997-1998) pp. 28-34.
- Bereményi Géza: Levédia. Filmszem no. 4. (1996) 4.
- Ezek a gyerekek a mi jövőbeli nézőink. Interjú Hartai Lászlóval. Filmszem no. 2.(1996) 4.
- Magyalerdei tudósítások. Forgatási interjú Szász Jánossal. Filmszem no. 1. (1996) 9.
- Antiregény és antifilm. Marguerite Duras változatai az India Songra. Filmkultúra 31 (1995) no. 4. 18-14.
- Uralom az idő felett, avagy miért készít egy költő filmeket? Filmkultúra 30 (1994) no. 12. 19-16. [link]
Könyvfejezetek
- Szülőföld a magasban. Az Emberek a havason és a magyar népi film. In: Pintér Judit – Záhonyi-Ábel Márk (szerk.): Ember a havason – Szőts István 100. Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alapítvány, 2013. pp. 107-116.
- “I’m with the vampires, of course”. The Twilight novels and films as vampires stories. In: Mariah Larsson – Ann Steiner (eds.): Interdisciplinary Approaches to Twilight. Studies in Fiction, Media, and a Contemporary Cultural Experience. Lund: Nordic Academic Press 2011. 245-261.
- Can Platonic ideals be represented in film? [Megjeleníthetőek-e a platóni ideák filmen?] In: Pethő Ágnes (ed.): Words and Images on the Screen: Language, Literature, Moving Pictures. Cambridge Scholars Publishing, 2008. 351-359.
- A horrorfilm és a szimbolikus rend. A Vászon és a Dívány találkozása. Szabad asszociációk filmművészet és pszichoanalízis határvidékén. CD-ROM. Thalassa Alapítvány - Imágó Egyesület, 2008.
- ELTE BTK Filmelmélet és filmtörténet szak. In: Szűk Balázs (szerk.): "Képben vagyunk?" Mozgókép és médiaismeret a felsőoktatásban. Konferencia. Eger, Moziüzemeltető Kulturális Alapítvány, 2004. 19-23.
- Az adaptáció dilemmái. Egy klasszikus-modern elbeszélés regényben és filmben. In: Pethő Ágnes (szerk.): Köztes képek. A filmelbeszélés színterei. Kolozsvár, Scientia Kiadó, 2003. 295-312. [link]
- A magyar filmtörténet 1919-től 1945-ig. In: A Dunánál. Magyarok a 20. században. (Magyarországtörténeti CD-ROM- és könyv-sorozat 9.) CD-ROM, Enciklopédia Humana Egyesület; illetve In: Magyar Kódex 6. Kossuth Kiadó, 2001. 269-272. [link]
- Magyar filmtörténet a kezdetektől 1918-ig. In: Kettős kötődés, az Osztrák-Magyar Monarchia (Magyarországtörténeti CD-ROM- és könyv-sorozat 8.). CD-ROM, Enciklopédia Humana Egyesület, 2000.; illetve In: Magyar Kódex 5. Kossuth Kiadó, 2001. 276-293. [link]
Lexikon-címszavak
- A magyar film 1945-től 1950-ig. In: www.filmtortenet.hu (2004. június 1.)
- A magyar film az 1950-es években. In: www.filmtortenet.hu (2004. június 1.)
- A magyar film az 1960-as években. In: www.filmtortenet.hu (2004. június 1.)
Filmkritikák
Fontosabb szakmai fordítások
- Barbara Creed: A horror és a női szörny. Egy képzeletbeli tisztátalanság. Metropolis 2006 no. 1.
- Maurice Merleau-Ponty: A szem és a szellem. (Moldvay Tamással) Enigma 1994/2, 1994/3, 1994/4.; illetve In: Fenomén és mű. (Szerk. Bacsó Béla). Kijárat Kiadó, 2002.
- Lev Manovich: A film mint kulturális interface. Metropolis 5 (2001) no. 2.
- "A fénykép már a dolgokban elő van híva". Beszélgetés Gilles Deleuze-zel. Metropolis 1 (1997) no. 2.
- Rosalind E. Krauss: Az avantgárd eredetisége. Enigma 1994/3.
|